Amerikai Plán

"Tudom, mi vagy te. Az örök otthon."

Farewell, My Lovely

2017. április 12. 21:25 - Alec Cawthorne

Bizonyára sokatoknak feltűnt, hogy az elmúlt időszakban egyre kevesebb poszt jelent meg a blogon, sőt idén szinte már csak én egyedül tartottam a frontot, a szerzőtársaim észrevétlenül lemorzsolódtak. Most viszont itt az idő, hogy én is búcsúzzam, letegyem a lantot, méghozzá ezúttal valóban határozatlan időre (nem mondom, hogy örökre, de arra gondoltam). Elfogyott a motivációm, elfogyott a lelkesedésem, az életem is elég nagy változások előtt áll, s úgy érzem, nem szeretnék már ebbe a tevékenységbe energiát, időt ölni többé. Nem azért, mert nem kedvelem (mert kedvelem), csak egyszerűen immáron mások a prioritások az életemben, és szeretnék ezentúl ezekre koncentrálni. Természetesen nem mondom, hogy az Amerikai Plán ezennel megszűnik létezni. Folytatás szinte egészen biztosan lesz, ha nem is kifejezetten az eddigi, megszokott formában, és ha nem is velem, de várható. Bízom benne, hogy a blog másik fő szerzője, Tenebra jelentkezni fog cikkekkel a jövőben, s talán egyéb tollforgatók is követik majd a példáját.

Én viszont ezennel valóban búcsúzom. Nagyszerű élményt jelentett ez a több mint másfél év. Sok dologra lehetünk büszkék, hiszen sikerült tető alá hoznunk és viszonylag (a maga kategóriájában) népszerűvé tennünk egy olyan filmes blogot, mely önként vállaltan jelentősen eltért a mai filmes blogok kilencven százalékától. Nevezhető ez a "különcködés" sznobizmusnak, elitizmusnak, arisztokratikus, gőgös elkülönülésnek is, ahogy tetszik. Sokan így is nevezték. Én inkább úgy mondanám: igényességre törekedtünk, és egyfajta egalitárius szemléletmódra, mely egyszerre érvényesített kortárs perspektívát, de a régi korok filmjeit is bátran nagyítólencse alá merte venni. Nem egyetlen filmfogyasztó réteg vagy valamely népszerű trendvonal elvárásainak igyekeztünk eleget tenni, hanem széles merítéssel szemezgettünk a mozgókép-kultúra világából, mindez pedig (azt hiszem) nyelvi igényességgel párosult. Sokaknak szúrta a szemét, hogy "nem káromkodunk" és hogy e meggyőződést "credová emeltük". Nem baj. Az sem, hogy egy-két publicisztikámmal ráléptem néhány felszínes ember lábára. A sárdobálás, amit több esetben "válasz gyanánt" kaptam, csak őket minősítette. Én a blogolásnak ezt a részét is élveztem, szórakoztatott és értékes tanulságokkal is gyarapított.

Remélem, hogy nemcsak mi, hanem ti is élveztétek a blog nyújtotta cikkeket, szórakoztatónak találtátok őket és kellemes perceket szerzett nektek ez a felület. Köszönjük, hogy olvastatok bennünket, és biztos vagyok benne, hogy nem most hallotok utoljára az Amerikai Plánról. Örülök, hogy velünk voltatok!

Üdvözlettel:
Alec Cawthorne

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerikaiplan.blog.hu/api/trackback/id/tr8812415085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2017.04.18. 16:45:53

Ezt most sajnálattal olvasom, az Amerika Plán ugyanis szerintem az egyik legérdekesebb filmes blog. És, annak ellenére, hogy nem mindig értettem egyet Alec Cawthorne úr irásaival, azért mindenképpen érdekes és sokszor tanulságos cikkeket írt.

Sajnálnám, ha nem folytatódna a blog (főleg mert a többi szerző - Tenebra, Fourey - is igen magas szinvonalú irásokkal szolgálta a - nem mindig hálás - olvasóközösnéget.

De nyilván érthető, ha az embernek van más, jobb dolga, mint egy ingyenes blog vezetése, ami azért jóval nagyobb energiabefektetést kiván meg, mint amennyi haszna van abból az embernek.

Én mindenesetre köszönöm az érdekes és izgalmas cikkeket, illetve a valóban építő jeleggű kommentek közti eszmecseréket (azért szerintem ilyen is akadt itt), és azért reménykedek, hogy valamilyen fomában lesz még folytatása az Amerika Plánnak.

Terézágyú 2017.05.07. 01:26:38

Na, a filmes blogok sorban bedobják a törölközőt..? :(
süti beállítások módosítása