Amerikai Plán

"Tudom, mi vagy te. Az örök otthon."

Öngyilkosság most moziba menni

2016. augusztus 05. 18:34 - Alec Cawthorne

maxresdefault_28.jpgTanulságos, egyben elkeserítő a nyári moziszezon alakulása. Hollywood stratégiája változatlan: míg tart a hőség, és a légkondicionált, magas komfortélményt kínáló multiplex-vetítőtermekben a mozizási kedv, addig előhozakodik a "legnagyobb" címekkel. Csak míg ezek a címek húsz évvel ezelőtt még eredeti ötletekből született történeteket (is) jelentettek, addig ma már kizárólag csak folytatást, adaptációt, reboot-ot vagy remake-et. Amerika Kapitány 3, Warcraft, X-Men: Apokalipszis, Szemfényvesztők 2, Démonok között 2, A függetlenség napja 2, Star Trek 3, Tarzan legendája, új Jégkorszak-film, női Szellemirtók, na meg az ezredik Jason Bourne-opus. Ezek az egynyári slágerek terhelték eddig a tisztelt publikum pénztárcáját, ezek alatt majszolták literszámra a popcornt, ezek alatt ropogtatták a legtöbb nachost és fogyott szaporán a kóla. (És pusztult a legtöbb agysejt.) És még előttünk az új Ben-Hur, meg A hét mesterlövész remake-je is.

Legutóbb az Öngyilkos osztag jött, látott és koppant egy akkorát, hogy a fal adta a másikat. Mindenki tudja, hogy ezek rossz filmek, de mégis látni kell őket, mert meleg van, nyár van, szükségünk van adrenalinemelő élményekre, és végül is nem is olyan rossz dolog az, ha sok minden felrobban a vásznon, lövöldöznek, kergetik egymást autóval, véreznek, nyögnek, filléres poénokat eregetnek, és még egy-két formás női kebel vagy hátsó is felvillan a rohanó képek között. Kell ez a fajta felfrissülés, akármilyen pocsék is a kínálat. Csakhogy most a kínálat valóban annyira pocsék, hogy egymás után hasalnak el a legnagyobb produkciók is, amelyek betonbiztos sikernek tűntek.
18hpgc.jpgMiért? Mert Hollywood taktikája alapvetően hibás. Előbb-utóbb össze fog omlani ez a rendszer, ezt valószínűleg ők is tudják, de valamiért nem hajlandók változtatni. Vagy nem mernek. Csak húzzák az időt, méghozzá addig, amíg szépen, lassan tényleg mindent maga alá temet a kártyavár. Valójában már hosszú évek óta megfigyelhető, hogy néhány nagyszabású márka jelenti az álomgyár zászlóshajóját: Marvel-istálló, Star Trek, X-Men, DC-filmek, Éhezők viadala, Mission: Impossible és Halálos iramban. És ezek mellett meg-megjelenik néhány teljesen felesleges, véletlenszerű folytatás, mint amilyen idén a Zoolander 2 vagy A függetlenség napja második része, tavaly a Ted 2, szükségtelen és műanyag reboot-ok, mint tavaly a Jurassic World és a Fantasztikus négyes, idén a Szellemirtók.

A mintázat egyre egyértelműbb, előre kikalkulálható, semmi meglepetés nincs benne. Hollywood egyre kisebb és kisebb köröket ír le, egyre szűkebb térben mozog, egyre kevesebb kreatív kockázatot mer vállalni. És ez érződik a mostani uborkaszezon felhozatalán is. A nézők nem azért nem lelkesednek a női Szellemirtókért, mert hímsoviniszta, szexista barmok, akik nem hisznek a haladásban és a diverzitás fontosságában (jó, egy töredéküket valóban a nőellenesség mozgatja, de ne a hozzájuk hasonló internetes gyűlölködőkből induljunk ki), hanem azért, mert unják már, hogy nincs új a nap alatt, hogy Hollywood folyamatosan újramelegíti nekik a gyermekkorukat, és a végeredmény évről-évre csak silányabb minőségű. Az Öngyilkos osztagot sem azért fogadja fenntartásokkal az ítészek és a nézők hada, mert nem rendelkeznek a történet élvezetéhez szükséges képregényes előképzettséggel, vagy mert nem értik szuperhősök világának csodálatos komplexitását, hanem mert az unalom mardossa a szemüket és az agyukat.
index11111.jpgHollywood McDonald's-filmeket gyárt. Egyalkalmas használatra szánt, szériagyártásban készülő mozikat, melyeket egyszer megnézel, hagyod, hogy szűk két órára intellektuális zombit csináljanak belőled, aztán másnapra elfelejted az egészet, ahogy az ízletesnek tűnő, de valójában hitvány Big Mac-menü is gyorsan végigkalandozik a tápcsatornádon, hogy másnapra kiürítsd magadból. Nem vagyok persze biztos benne, hogy ez vajon csak egy csapnivaló év Hollywoodban, vagy tényleg a nézői preferenciák gyökeres átrendeződésének kezdete? Boldog lennék, ha az utóbbi volna. Az évek óta tartó és egyre mélyülő válságnak egyébként az is mindennél nyilvánvalóbb tünete, hogy sokak számára lassan már kizárólag az újrabemutatott klasszikusokért - a Terminátorért, a Ponyvaregényért, a Casablancáért - érdemes felkeresni a filmszínházakat. Ezek a nagyszerű filmek jelentenek üdítő lélekbalzsamot a cinikus Hollywood otromba, limonádéízű parasztvakításaival szemben.

Az Öngyilkos osztag mazochistáknak való. És azoknak, akik még mindig nem ébredtek fel több mint fél évtizedes szendergésükből. Öngyilkosság most moziba menni.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerikaiplan.blog.hu/api/trackback/id/tr858955508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Finta László · http://reakciosreflexiok.blog.hu/ 2016.08.05. 19:45:15

Ezért váltunk jegyet a Puskinban a Casablancára.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2016.08.05. 22:38:48

Nos igen nem túl erős év ez, főleg, ami a blockbuster filmtermést illeti. Mondjuk nálam egyelőre nem olyan rossz az arány (4 jó vs 3 rossz), mert csomó olyan folytatás is kijött az idén, amikből már az első rész sem érdekelt, így azokat meg néhány eleve érdektelennek tűnő filmet (Tarzan) eleve kihagytam, de hát ez sem a nívós választékról árulkodik.Illetve a jó filmek között is volt olyan (Star Trek Beyond, Dzsungelkönyve), amely egy-két éve nem biztos, hogy benne lett volna a topban, csak éppen idén nincs nagyon minőségi konkurencia. De az arány hamarosan kiegyenlítődik, hiszen még pár filmet nem láttam, és bár a kritikák alapján nem túl sok jóra számítok az Öngyilkos osztagtól, azért érdekel (meg minimálisan a Szellemírtók is, de az nincs moziban felirattal szóval lehet kimarad). De idén már csak a Dr.Strange-ben és a Rouge One-ban reménykedem (már, ami az ilyen jellegű filmeket illeti). Való igaz, hogy idén bizony a legjobb filmélményeim általában otthon és nem a moziban értek. (Bár vannak kisebb filmek, amikre mindenképpen elmegyek majd pl.: Remember)

Viszont, ami mindenképpen váratlan, hogy idén a nyári blockbusterek legnagyobb része nem csak kritikailag, de pénzügyileg is megbuktak, olyan filmek teljesíttek alul - Batman v Superman, Warcraft, Függetlenség napja 2 - (Amerikában) amelyeknek a legnagyobb sikereket kellett volna hozni. Mondanám, hogy remélem, hogy ez a tendencia kissé elgondolkodtatja majd a producereket, hogy ne csak a franchiseket/bejáratott brandeket erőltessék, hanem merjenek újabb dolgokat is finanszírozni, ám nem hiszem, hogy ez egyhamar megtörténne. Hiszen ehhez nem csak a brand filmek bukása kéne, hanem az is, hogy független/kis/közepes költségvetésű filmek (amelyek nem filléres found footage horrorok, vagy kommersz romkomok) is átütő sikereket hozzanak el. Ám, brand nélkül még a kifejezetten szórakoztató, sztárokkal promozott és egyáltalán nem réteg film (vagy egy felnőttebb humorú akció-krimi már az lenne?) Rendes fickók is hatalmasat hasalt a pénztáraknál. Sajnos amíg az emberek nem kezdennek el más típusú filmekre is járni, addig nem biztos, hogy lesz itt változás. (Kivéve ha 3-4 franchise pusztító bukása után bedől a stúdiórendszer, mint a 70-es években, de ennek most szerintem kisebb az esélye.)

Atom74 (törölt) 2016.08.06. 13:23:13

És sajnos ezekkel a filmekkel az ingerküszöb is magasabb lessz a szemette, akik mist fiatalok, ez lessz szamukra az etalon. a minöseg mar sohasem lesz olyan mint a mozi fenykorában. erre a sok szemetre lesz igeny, mert nem is lesz mas sajna...

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2016.08.06. 13:40:22

Már évek óta írom itt-ott, ma is egyre érvényesebb és a cikkíró is így látja, csak nem fogalmazta meg a lényeget: hálivúdban egyszerű_ pénzgyártás_ folyik, nem értékteremtés. Ennyi. Innen nézve mindjárt érthető a sok rimék, meg értelmetlen baromság, amiket mozi címén próbálnak a nézők torkán lenyomni (hatalmas marketing gépezettel). Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy ma már az egyetlen értékmérője a filmeknek a pénzügyi bevétel nagysága lett.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.08.06. 14:12:16

Évek óta ez megy, 1-2 nézhető, a többi képregényes szuperhősbaromság, transzformerszes, meg valami remake, előzményfilm. Nem kell moziba járni, oszt kész.

midnight coder 2016.08.06. 14:52:12

A Warcraft szerintem nem volt rossz. A Szellemirtókat viszont akkor sem nézném meg, ha fizetnének érte.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.06. 14:52:59

Már megint cenzúra... mégis mi a fasz értelme van azon túl, hogy a beszélgetést akadályozza?

Alec Cawthorne 2016.08.06. 14:54:49

@Hóhér az utolsó barátod: Előmoderációnak hívják, nem cenzúrának, és csupán az ide nem illő beszélgetések akadályozása a célunk. Na, hát "ez a fasz" értelme van.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.06. 16:10:17

@Alec Cawthorne: nézz utána, hogy működik a cenzúra! Jééé... pontosan így: előbb a cenzorok megnézik, hogy publikálható-e az adott anyag. Szóval de, ez biza cenzúra.
És míg egy politikus blogján ez egyenesen felháborító (lásd Újpest polgármesteri székében üldögélő egyed blogját vagy fészbúk oldalát!), addig az ilyen blogokon szimplán értelmetlen baromság. Így is végig kell nézni minden hozzászólást, viszont ha nincs épp kéznél cenzor, akkor órák, napok, de akár hetek is eltelhetnek, mire megjelenik amit valaki ír. Semmi olyan nincs ezen a blogon sem, ami nagyon vonzaná a trollokat, így ennek a felállásnak értelme sincs. (Részemről meg sem szólaltam volna, ha nincs kint a cenzúra figyelmeztetés)

Alec Cawthorne 2016.08.06. 16:15:53

@Hóhér az utolsó barátod: Nézz utána, hogy működik az előmoderáció... jé, pontosan így! Lehet lovagolni a szavakon, "démonizálhatod" az előmoderációt úgy, hogy cenzúrának nevezed, és így kicsit óhatatlanul is (persze - rosszmájú vagyok, tudom - némi tudatosságtól nem mentesen) az államilag gyakorolt információszűréshez (ami a cenzúra elsődleges jelentése) hasonlítod, de az igazság az, hogy magasról teszek rá, hogy minek nevezed. A lényeg az, hogy erre a szűrésre igenis szükség van. Ezt te csak azért nem látod be, mert valószínűleg nem olvastad némely korábbi cikkeinket, melyek igenis eléggé durva "flamewar"t és egy-egy trollinváziót is generáltak. Egyébként pedig minden blogtulajdonosnak szuverén joga eldönteni, hogy él-e ezzel az opcióval, ami egyébként beépített feature, a blog.hu kínálja fel. Tehát ha reklamálni akarsz, náluk tedd! Egyébként pedig kurvára megérte hozzászólnod, ha részedről amúgy meg sem szólaltál volna, "ha nincs kint a cenzúra figyelmeztetés". Ha tovább folytatod a trollkodást, az előmoderáció - jaj, bocsánat, a cenzúra - keretein belül fájdalommentesen megszabadulok a következő kommentedtől. Aztán sírhatsz. :)

Advanced Flight 2016.08.06. 16:21:14

Én a Transformers (2007) megtekintésekor éreztem azt, hogy most valami nagyon tragikus folyamat kezdeti lépésének vagyok szemtanúja.
Amúgy van jó film a moziban: Központi Hírszerzés. Szétröhögtem magam rajta, és a rendező volt olyan jófej, hogy az elmaradhatatlan tanulság/közhely/nyálfolyamot a film végére bezsúfolta kb. 6 percben, és a film többi részét nem terhelte ezzel.

BéLóg 2016.08.06. 18:27:15

Bebukik halivúd, aztán jön majd valami mozievolúciós zseni, kiránggatja őkert a xarból és minden folytatódik.
De ez a rendszerr egyszerűen hányinger. Nem is járok moziba töredékét sem annak, mint eddig... ha mindenki így tenne, hamarabb eljönne a bukás és az újjászületés.
Egyébként éljen az előcenzúra!
Itt legalább nem fehér alapon halványszürke betűkkel jelölik.

Alec Cawthorne 2016.08.06. 19:01:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Pedig szerintem van igazság abban, amit ír. Az a franchise sokat tett azért, hogy a hollywoodi látványfilmek elbutuljanak. A szintén akkoriban - egész pontosan egy évvel később - indult Twilight (amit én csak Nyállightnak hívok) pedig a sekélyes young adult novel-adaptációknak adott löketet. Meg adott két antiszínészt az utókornak.

Tenebra 2016.08.07. 07:35:14

Nagyon kéne már egy "Hollywoodi Reneszánsz" megint. Mert az nem igaz, amit itt valaki írt, hogy Hollywoodot kizárólag a pénz jellemzi, mivel régen 1000 szemétre azért tudtak gyártani 100 remekművet. Sőt, nemcsak a hetvenes évek volt egy kivételes művészfilmes korszak (mikor amúgy elég sok volt a művészieskedő szemét is az igazán értékes alkotások mellett), az 1946-1960 közti korszakban is elképesztően sok művészileg és anyagilag is sikeres film született. A '90-es évek elején szintúgy, bár ekkoriban a Hollywood által támogatott függetlenek is jó erőben voltak.

Ma a függetlenfilmezés is válságban van szerintem, mert önismétlővé váltak ők is. Minden tiszteletem pl. Richard Linklateré, de szerintem ő sem tud megújulni.

@Hóhér az utolsó barátod: Mondjuk, ha a cikkhez szólnál hozzá, normális hangnemben, lehet, nem érintene a "cenzúra". :D

Egyébként alapjáraton lehet, én is ellenezném a moderálást, hiszen a blogoknál legalább annyira számít az olvasók véleménye, mint az írás... DE A gyakorlat azt mutatja, hogy pár hülye barom, aki csak kötekedni akar, képes megakasztani az értelmes beszélgetéseket, vitákat. Nos, ezesetben igen is van értelme moderálni, nevezzétek cenzúrának vagy akármi másnak ezt. Egyébként eddig én és Alec Cawthorne is szerintem az ellenvéleményeket is beengedtük, ha azok nem sértegető hangneműek voltak. De ugyan nehogy már majd a "faszozós" meg bunkózós kommentek is bekerüljenek... Azért, ha valaki veszi magának a bátorságot, hogy látatlanban egy bejegyzés miatt, amit nem is neki címezek, de ő személyes sértésnek veszi, és elkezd itt bohóckodni, az a legkevesebb, hogy nem engedem be a kommentjét. Aki csak idegesíteni akar másokat, meg bunkózni, az menjen valami olyan oldalra - van elég vérprimitív szar a neten, lehet válogatni. ;-) Ez a blog viszont nem a diliház és a gumiszoba.

Tenebra 2016.08.07. 07:44:51

@Advanced Flight: A baj szerintem nem a Transformers-szel kezdődött. :D Hanem szerintem kb. a Gyűrűk Ura elképesztő sikerével. Emlékezzetek rá, hogy miután az első rész epikus lezárása vagy a második rész Helm-szurdoknál vívott küzdelme lement a mozikban, mindenki ezt akarta másolni. Készültek is a rosszabbnál rosszabb csatározós filmek - bár a Tróját azt hiszem, mindenki visszasírja a mai ócska hősfilmek megtekintése után. Előtte, ha megnézzük, Hollywood annyira nem is akart grandiózus lenni, inkább a 80-as évek akciófilmes műfaja volt a menő. Kb. a Függetlenség napja volt az egyetlen, ami kilógott a sorból, és már jelezte, mi következik a 2000-es években.

Persze ott van az X-Men-trilógia és a Batman: Kezdődik sikere is - ezek után kezdtek el nagy mennyiségben szuperhősös eredettörténeteket készíteni. Ehhez persze kellett a Superman visszatér (kritikai) bukása is, de azért nézzük meg a 2000-es éveket: mindeni a Batman mintájára akarta újrakezdeni a szuperhős karrierjét. Aztán ez szépen megakadt, és elkezdődött az univerzumépítés, amiben ezek az eredettörténetek meglehetősen fapados formában le lettek zavarva, hogy kiépüljön a brand.

Mondjuk az Amerika kapitány: Polgárháború még egész jól teljesített szerintem, de a DC az katasztrofálisan áll jelenleg, és bűzlenek a filmjei az izzadtságszagtól. A Marvel legalább képes némi színt vinni a dögunalmas sémába egy-egy invenciózusabb harci koreográfiával vagy legutóbb a két hős drámaibb összeeresztésével. Batman és Superman esetében ezt nagyon nem sikerült megcsinálni, mert ott valahogy nem működött a "szarkeverő harmadik fél összeugrasztja a régi barátokat" séma, mivel Batman és Superman nem voltak barátok ebben az univerzumban, sőt nem kötötte őket össze semmi. A köztük levő kapcsolat erőltetett volt.

Tehát szerintem a Transformers ennek már csak egy része volt, és szerintem az első még vállalható, bár arra is legfeljebb 10-ből 6 pontot adnék. :D

Vodkanari 2016.08.07. 13:17:55

@Tenebra: Az a baj, hogy jelen körülmények között nem igazán számíthatunk egy új Hollywoodi Reneszánszra. Ahhoz az kéne, hogy a stúdiók merjenek kockázatot vállalni, új ötleteket és friss koncepciókat támogatni, és most ennek épp az ellenkezőjét látjuk. Mindent a "brand" ural, a producerek csak akkor adnak 100-200 millió dollárt egy projektre - egyébként ez elképesztő összeg, ennek a negyedéből simán ki lehetne hozni egy látványos filmet -, ha az már egy, a közönség szemében bejáratott márkanév köré épül. Egyszerűen nem mernek kockáztatni, semennyire. Amikor néha mernek, akkor nagyot buknak - mint pl. tavaly nyáron a Disney a Tomorrowland esetében, ami pedig szerintem az egyik legjobb mostanság készült blockbuster volt -, és ismét csak az igazolódik számukra, hogy semmi eredeti ötlettel nem érdemes kísérletezni.

A szuperhősfilmekkel amúgy ugyanaz lesz mint az '50-es, '60-as években a nagyszabású ókori eposzokkal. Addig nyomatják őket orrba-szájba, amíg a nézők végleg meg nem unják őket és akkor majd abbahagyják. Ennek a jelei már most kezdenek mutatkozni.

The Man Who Laughs · http://trashneveles.blog.hu/ 2016.08.07. 16:42:10

@Tenebra:

Ezekkel nagyjából én is egyetértek. Bár szerintem a vízválasztó maga a Függetlenség napja volt, hiszen ha megnézzük az azt megelőző blockbustereket a 80-as, 90-es évekből, azt látjuk, hogy a többség sokkal visszafogottabb volt, és bár már akkor is voltak elképesztően látványos filmek, azok még nem az eszetlen várospusztításról szóltak. Aztán jött az ID4, ami látványban (pusztítás mértékében) olyan forradalminak bizonyult, hogy a korszak egyik legnagyobb sikere lett. (A film más területein tapasztalható sekélyességét azonban jól mutatja, hogy a rekordbevétel ellenére szinte semennyire sem sikerült a filmnek a popkulturába integrálódnia.) Ezután pedig egymásután jöttek azok a nyári szuper mozik, amelyek csak a pusztásban voltak képesek felül múlni az előzött. (Elég megnézni, hogy maga Emerich - és Bay - 96 elött mennyivel visszafogottabb filmeket csinált, mint 96 után.) ÉS, bár a koromból kifolyólag néminemű nosztalgiát érzek egy-egy Emerich film, vagy az Armageddon iránt, mai szemmel úgy érzem, hogy a kilencvenes évek második és a 2000-es évek első fele az egyik leggyengébb időszak volt Hollywood számára (gyengébb, mint most).

Ami a Batman Beginst illeti, annak a jelentősége nem feltétlen a képregény dömpingben van. Hiszen az 1989-es Batman és a 2000-es X-Men után is elindult egy-egy kisebb képregény film láz, de mivel ezek a filmek nagy része elég gyenge volt, ezért gyorsan ki is halt. A mai képregény mánia szerintem inkább a Vasember sikeréhez köthető. És bár ebben közre játszhatott a Begins és a TDK sikere is, ezek szerintem ahhoz járultak hozzá, hogy ezt követően a legtöbb stúdió próbálta a filmjét iszonyú "dark-and-grittynek" eladni. A probléma ezzel az volt, hogy a Nolan trilógia sikere elsődlegesen nem abban keresendő, hogy ezek a filmek komorak, hanem abban, hogy eredetiek. Azaz valami olyat nyújtott a nézőknek, amit korábban (képregény)filmtől nem kaptak, hiszen Batmanről sokaknak még a Schumacher féle önparódiába hajló filmek éltek az emlékezetükbe, és az utána következő képregény filmek - az alacsony költségvetésű X-men - kivételével sem voltak túlságosan komolyan vehetőek.

A producerek azonban tévesen azt szűrték le mindebből, hogy az embereknek sötét és komor dolgok kellennek, ahelyett, hogy azt szűrték volna le, hogy a nézőket az újszerű, érdekes, kreatív megvalósítás érdekli. Ezért az elkövetkező években - legalább a marketingben - minden blockbuster igyekeztek halál komolynak és sokszor már a címében is (Thor: dark World, Star Trek: Into Darkness) eladni. És, éppen ez lett a Warner baja, hiszen bebizonyosodott, hogy ami működik Batmannel, az nem feltétlen áll jól Supermannek.

A Marvel szerintem ezért is nyerő, mert bár nem túlságosan bátran, de azért mer kísérletezni, és bár sok filmjük középszerű, de azért műfajilag sokszor igen változatos az MCU (van könnyed űropera, Ocean's-t idéző heist mozi, Shane Black féle buddy akcióvígjáték, most pedig elkezdenek a klasszikus fantasy-sabb irányba tapogatózni egy horror, és egy vígjáték rendező segítségével).

Amúgy lehet, hogy jót tenne már egy újabb Hollywoodi reneszánsz és már riogatnak is évek óta, hogy amióta Hollywoodban kvázi megszűntek a mid-budget filmek és minden studió minden pénzét évi 2-3 tentpole moziba fekteti, csak idő kérdése, hogy néhány nagyobb bukta után az egész összeomoljon. Ám idén is hiába buknak sorban ezek a tentpole filmek Amerikában, egyelőre a rendszer még áll. Köszönhetően részben Kínának, ahol a kifejezetten rossz terminátor 5 is siker lehetett (illetve a hazai fronton kriminálisan alul teljesítő Warcraft is). Ahogy pedig fentebb is írtam, ahhoz, hogy a stúdiók a brandek helyett elkezdjenek eredeti ötletekben és kisebb költségvetésű filmekben gondolkodni, ahhoz egyfelől kellenek a bukások, de kellene az is, hogy az emberek elkezdejenek tömegével járni az olyan filmekre, mint pl.: a Rendes fickók, ami bár jóval kevesebb pénzből készült, mint egy blockbuster, mégsem hozat vissza a költségeit.
süti beállítások módosítása